Skip to content

…fakir yang sederhana…

Manusia ini menulis bukan sekadar ingin mencuba, bukan sekadar melahirkan rasa dan berkongsi rahsia. Bukan jua sekadar memeriahkan arena bloggers yang semaking hebat perkembangannya. Tapi manusia ini menulis apa yang sering dilupakan saudara di luar sana, menulis untuk menjana apa yang telah di depan mata tapi tersorok di dalam minda, menulis demi maslahat yang nyata dan bukan maya. Manusia ini fakir dan fakir ini bersederhana. Namun, fakir ini takkan pernah alpa pada tujuan utama. Canai akal bersama akhlak dan budi. Moga terhasil insan kamil yang sejati. Selamat membaca buat semua, lampirkan komentar anda sebagai tanda saudara!!!

30 Komen leave one →
  1. April 19, 2008 5:18 pm

    saya kagum dengan kesederhanaan saudara.
    Salam perkenalan dari utara

    fakir: salam perkenalan… šŸ™‚

  2. ixora permalink
    April 21, 2008 11:06 am

    lawa selipar.. pinjam boleh? :mrgreen:

    fakir: sewa bolehla..:)

  3. Mei 20, 2008 7:22 am

    salam ukhwah…………………

    fakir:salam šŸ™‚

  4. Mei 26, 2008 11:41 am

    awat muke hang mcm nak gi toilet?

    fakir: no comment:)

  5. Miss Intan permalink
    Jun 11, 2008 7:25 am

    wah3..nmpak muke penuh kesederhanaan….;p
    salam perkenalan…

    fakir:yeke??huhu

  6. Ogos 18, 2008 5:58 am

    Askum…salam perkenalan…

    Bukan tertarik pada wajah,
    tetapi tertarik pada kata-kata yang indah…

    Bukan tertarik pada keindahan,
    tetapi tertarik pada kesederhanaan…

    fakir:time kaseh banyak2…..!!!
    Semoga mencapai apa yang digapai…
    dan tegak berdiri di atas paksi… šŸ˜‰

  7. iz_nfmy permalink
    Ogos 20, 2008 10:05 am

    salam ukhwah…
    anda sgt bersahaja ketika melontarkan idea di dunia perdebatan..
    tahniah…moga trus succes!!

    fakir: syukran…salam perkenalan…

  8. mat_wapi permalink
    Ogos 25, 2008 7:14 am

    agak sederhana jgk kot…hakhakhak

    fakir:hehe.sederhana ok.mung jer dop tau…kakaka

  9. September 5, 2008 12:18 pm

    salam
    tak sangka dalam dunia blogging ini bleh terjumpa classmate lama
    anyway, salam ramadhan and may your life gets better each and every day

    fakir: tq, wish u the same..

  10. September 6, 2008 1:30 pm

    salam ziarah
    mampir-mampirlah selalu
    ke ‘blok jiran’.
    hahaha…

    fakir:insyaAllah.. šŸ™‚

  11. Februari 22, 2009 10:46 am

    salam perkenalan…
    terima kasih kerana sudi ziarah..
    n salam ukhwah jugak…

    fakir: syukran..ziarah2lah selalu…

  12. Mac 6, 2009 5:04 pm

    salam,
    minat dengan vokal saudara ketika berbicara di arena perdebatan. Smg trs berdebat dan berpidato …

    -Andeh-

    fakir: eh, sedap ker? biase je…eheehe.Time kaseh. InsyaAllah…

  13. Mac 7, 2009 7:31 am

    peh.. mantap n bangga saya
    memang menjana aura betull..

    salam perkenalan
    salam perdebatan.. hehe

    dr. khalifah
    STUDENT UPM

    fakir: bangga sebab…? oh, saya insan biasa saja…

  14. Mac 23, 2009 11:16 am

    kamu yang menang PENITI Intervarsiti 2009 kan? Kalau ya, tahniah! Terjumpa blog ni masa search about PENITI.

    fakir: ya, tqvm…

  15. Renungan mata permalink
    April 26, 2009 9:07 pm

    Debat Perpaduan dan FOMCA g ker? nak blaja ilmu kesederhanan tu..
    blaja dari jaoh jer..salam kenalan

    fakir:insyaAllah pg….ilmu kesederhanaan.hurm….hehe

  16. insan permalink
    Mei 26, 2009 9:28 am

    salam ukhuwahfillah buat fakir…
    nm yg indah..sntiasa mwujudkan kesedaran…
    smgt prdbtan yg unik..sntiasa mnjadi inspirasi…
    seringkali bertemu didlm gelanggang yg sama..
    semoga kjayaan fakir mnjadi smgt utk trus bfikir…

    salam….

  17. saadah492 permalink
    Jun 13, 2009 3:48 am

    fakir d mata diri sndr..tp, d mata org laen..jutawan..d mata Allah..Allah saja Yang Maha Mengetahui..bg ana, fakir yg sederhana mmg tawadhu’!..

    fakir:oh, tidak. Saya rasa sifat tawadhu’ masih terlalu jauh dari saya.. Tapi doa2kanlah saya akan mencapainya.

  18. saadah492 permalink
    Jun 13, 2009 3:50 am

    gamba tuh..mmg totally describe ‘fikir seorang fakir’..teruskan berdakwah melalui deb8t n pidato..insyaAllah..

    fakir:insyaAllah…doa2kan Fakir kekal di jalan Tuhan. Allah yang Maha Menentukan.

  19. saadah492 permalink
    Jun 13, 2009 3:52 am

    ups..silap taip..insyaAllah..

    fakir:hehe. InsyaAllah…

  20. ida unitar permalink
    Jun 22, 2009 5:22 am

    sy sbnrnye tak brniat lnsung dalam arena perdebatan ni.tp sjak tgok kesungguhan upm dlm dbat kpenggunaan 18-21 jun lpas, trutamanya amir,sdikit sbnyak myedarkn sy bhwa kta sbnrnya bnyk lg kelemahan dan kta prlu tgas mnegakkn kbenarn.salam pekenalan dr ida peserta unitar kj

    fakir:terima kaseh.salam perkenalan…

  21. IDA UNITAR permalink
    Jun 23, 2009 7:14 am

    kita sebagai hambanya smemangnya fakir.dari segi apa???hanya yang maha esa mampu mengetahui

    fakir:benar…terutamanya fakir iman dan taqwa

  22. Tanpa Nama permalink
    Jun 24, 2009 9:07 am

    taniah atas kejayaan anda johan debat FOMCA

    fakir:terima kaseh tak terhingga!!

  23. IDA UNITAR permalink
    Jun 26, 2009 3:40 am

    hanya doa dan restu daripadaNYA yang mampu memberi cahaya dan petunjuk dalam kehidupan..so bersama samalah kita taqwa kepadaNYA.semoga dipermudahkan mendapat hidayah YANG MAHA ESA…AMIN…

    fakir: Amiin Ya Rabbal-Alamiin…

  24. IDA UNITAR permalink
    Jun 26, 2009 6:38 am

    walau berjuta kali kita berada di pentas agung,iaitu pentas kemenangan,kalau kita tak bersyukur padaNYA,tiada makna…kerana kemenangan yang di beri datang dari rahmat yang maha esa..teruslah bersederhana mengecapi kejayaan..moga teruskan kecemerlangan di pentas perdebatan yang terulung

    fakir:terima kaseh, itulah yg saya harapkan.semoga kemenangan tidak membawa kealpaan…

  25. Jun 27, 2009 2:25 am

    Salam perkenalan dan salam ukhwah..
    tahniah di atas kejayaan abang di UTHM sebagai johan debat FOMCA

    fakir:salam ukhwah…syukran…

  26. Julai 29, 2009 1:09 pm

    tahniah atas kejayaan saudara sebagai pendebat terbaik DAS09 di UTP. tahniah juga untuk kemenangan UPM. dapat la beli lc lepas ni šŸ˜€

  27. Nor Raimie (UPSI) permalink
    Ogos 6, 2009 7:11 pm

    salam..tahniah DAS 2009
    =)

  28. nour_el_haliqa permalink
    Ogos 13, 2009 9:20 am

    memang sederhana…

  29. sEsuAtudanAKu permalink
    Ogos 29, 2009 2:54 am

    salam..
    persinggahan pertama ke blog saudara…
    smoga apa yg saudara kongsikan dluar penglihatan khalayak..
    mberi manfaat buat semua yg mbacanya…
    insya ALLAH..

    slmt b’blog..

  30. September 25, 2009 4:10 pm

    fakir rupanya ko ni..xpe len kali aku lahar ko ngan modal ni..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: