Skip to content

Falsafah ‘Lagi’

Jun 24, 2009

Selalu kita dengar kekalahan yang melanda seseorang atau sesebuah jiwa ditenangkan dengan ayat berikut.

“Tidak ada rezeki.”

Aku mengubah kelaziman yang biasa kita lakukan. Kebiasaan yang juga jadi tabiat aku sebelum ini. Kekalahan di separuh akhir Debat Perpaduan 2009 aku sulam dengan sebuah pembaharuan.

‘Tidak ada rezeki lagi.”

Hanya beza pada satu perkataan. Aku ukir optimis dalam kerangka semangat juang. Berhasil !!! Debat Kepenggunaan 2009 jadi padang menuai hasil.

p/s: terima kasih semua

Advertisements
18 Komen leave one →
  1. Jun 24, 2009 2:22 pm

    tahniah abg amer..
    diharapkan kejayaan berterusan untuk debat alam sekitar pula.

    fakir:insyaAllah…itulah yang diharapkan…kemenangan untuk UPM. Kemenangan bersama…sentiasa support!!!

  2. Jun 24, 2009 3:16 pm

    salam…
    tahniah atas kemenangan & ‘ada rezeki lagi’…
    smoga terus ‘ada rezeki lagi’ k… πŸ™‚

    fakir:insyaAllah…same2 mencari rezekiNya…

  3. adila permalink
    Jun 25, 2009 1:01 am

    mesti best giler waktu dapat menuai hasil yang sekian lama tunggu oleh upm….

    fakir:pastinya gembira yang amat πŸ™‚

  4. Jun 25, 2009 3:36 am

    tahniah abg amer
    tahniah UPM
    pnglmn brtemu UPM di pusinngn ke5&suku akhir xkn leh lupe smpai bile2..
    xprnah rs takut cmtu..
    huhuhu..
    pe2 pun peroleh ilmu&pnglmn brmkna
    thanks bg nsiht&komen membina ms lps quater ari tu..

    fakir:rasa takut itu perkara biasa. saya juga pernah merasanya ketika masih baru dalam bidang ini. pengalaman pasti akan mematangkan…

  5. Jun 25, 2009 5:35 am

    tahniah…

    fakir:trime kaseh mr. press

  6. MAMAK permalink
    Jun 25, 2009 9:01 am

    Salaam..

    Abg Fakir… duit RM 1.40 dalam tempurung tu boleh belanja saya minum air sejuk… πŸ˜‰

    fakir:hehe.air sejuk itu tidak layak untuk abang…jika mampu, telaga zamzam saya sediakan…hihi. maila UPM…saya belanja, no hal.

  7. Nurfa_Nadz permalink
    Jun 25, 2009 4:28 pm

    Boleh guna pakai x ayat ni? Macam kitar semula. Hehe.. Macam alam sekitar plak kn..

    fakir:takper, kitar semula amalan mulia( untuk alam)hehe

  8. putraim permalink
    Jun 26, 2009 3:42 am

    tahniah abg amir…. setiap perjuangan yang disulami usaha tidak akan disia2kan oleh NYA…. cayok3x

    fakir:setuju….Alhamdulillah…syukur pada Allah.

  9. sanggardebat permalink
    Jun 26, 2009 10:53 am

    Tiada rezeki…
    Belum ada rezeki…
    Alhamdulillah rezeki…

    fakir:oh, inilah falsafah ‘rezeki’….

  10. Jun 27, 2009 2:19 am

    Tahniah di atas kejayaan abang amir..semoga success selalu..HIDUP UPM!!!

    fakir:tq syasha…HIDUP UPM sekali lg!!! hehe

  11. Jun 28, 2009 6:52 pm

    salam ziarah…
    tahniah atas kemenangan debat kepenggunaan 2009!!
    (^_^)

    fakir:syukran… πŸ™‚

  12. Jun 29, 2009 2:40 am

    tahniah n congratz.. n lagi satu.. ada beza k ” tak de rezki” degam ” tak do rozki lagi”/.. ahahah.. n lagi satu… bila nak datang utm buat friendly???

    fakir:korangla datang sini…boleh aku ajar beza perkara di atas ni…datang tau?

  13. rayme permalink
    Jun 29, 2009 2:59 am

    abg amer..
    tahniah..
    usaha gigih anda memang membuahkan hasil,..
    heheheh….

    fakir:begitulah nampaknya…terima kaseh…hehe

  14. Jun 29, 2009 3:22 am

    tahniah2…

    semoga terus berjaya…

    sebenarnya, saya sudah lebih drpd kagum dgn anda semua…

    moga kejayaan mengiringi setiap usaha!

    aminn…

    fakir:terima kaseh untuk sokongan berterusan…Amiin…

  15. angelizwan85 permalink
    Jun 29, 2009 7:19 am

    Tahniah diucapkan. Org yg bersabar pasti akn mendapat ganjarannya. Sentiasa berikan yang terbaik. Dan yg penting sekali…..yakin kepada NYA Yang Maha Esa. All da best!!!!

    fakir:yesza…hehe. Alhamdulillah..

  16. My Heart permalink
    Julai 1, 2009 5:16 pm

    Tahniah!! Rezeki kamu saat ini…

    fakir:terima kaseh…

  17. zetty89 permalink
    Julai 2, 2009 11:10 am

    tahniah!!!

  18. fazilyahaya permalink
    Julai 5, 2009 4:09 pm

    tahniah buat abg amer dan semua yang telah menyumbang penuaian hasil yang bermakna itu… rindu nak bedebat juga.. hehe

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: