Skip to content

Dirikan Dulu Kerajaan Perpaduan Dengan Konkrit Niat.

Jun 14, 2009

Masih berlegar pada isu yang sama. Kerajaan Perpaduan. Apabila perkara murni untuk kemaslahatan Umat dipolemikkan oleh mereka yang sudah hilang nilai tanggungjawab. Yang menyedihkan aku, golongan pemimpin berilmu yang selama ini menjadi sandaran dan panduan kini jadi bahan kejian dan makian. Islam jadi pakaian bukan lagi pengisian. Akhlak sesetengah golongan yang selama ini mendakwa pendokong perjuangan di jalan Tuhan sungguh ironi dan sukar diterima.

Aku ingin kita semua bersikap terbuka. Mungkin kita boleh mulakan dengan membina niat yang konkrit.  Kita lakukan permuafakatan kerana satu pegangan. ‘Kerana Tuhan, Untuk Perjuangan’. Aku ingin berkongsi mutiara ilmu seseorang yang aku kira bebas dalam isu ini. Tidak menyokong mana-mana pemimpin yang bertelagah atau parti yang terlibat. Kita fikirlah dengan hikmah, pandang dengan mata hati dan telusuri dengan jiwa suci.

Ikuti pandangan Dr. Asri, klik di sini.

p/s: aku sedih, tokoh-tokoh pemimpin yang aku kagumi dicerca dan dimaki oleh ‘pejuang-pejuang’ Islam…

Komentar ditutup.

