Skip to content

Angin

Jun 12, 2009

Angin yang menderu
Menyimbah segar ke jasadku
Damai dan seronokpun berlagu
Tapi angin itu sudah berlalu
Aku tunggu

Sungguh
Sudah datang angin yang baru
Tapi bukan angin yang itu
Angin yang aku rindu

Angin dulu pergi
Deruannya aku cari
Benar aku cari
Angin yang pernah suci

Tapi angin yang kini
Tidak lagi

-fakirullah-

p/s: oh angin… moga kembali.

Advertisements
7 Komen leave one →
  1. Jun 12, 2009 10:36 am

    andai angin itu bisa di sentuh lantas di miliki dan di rasai…alangkah indahnya jiwa…

    fakir: benar sekali, jiwa akan terasa damai memiliki….

  2. Jun 12, 2009 11:06 am

    moga2 angin yg dulu suci kembali suci tapi tetap disayangi…

    fakir:itulah yang diharapkan… dan moga harapan jadi kenyataan

  3. zetty89 permalink
    Jun 12, 2009 1:51 pm

    hakikat caturan kehidupan yang tidak boleh dinafikan, angin pasti akan berubah mengikut monsun… monsun timur laut,monsun barat daya sememangnya sentiasa berubah…
    manusia yang mencintai angin, perlu bersedia menerimanya seadanya…
    pasti ia akan kembali kepada dahulu… kerana kitaran kehidupan alam duniawi memang begitu… Insyaallah…

    fakir:oh, dah macam entri plak komennye…hehe.papepun thanx 4 d sharing

  4. goldensafa permalink
    Jun 12, 2009 5:19 pm

    Angin? Knp angin? Kerana angin itu sifatnya sementara. Datang dan hilang.. Noktahnya, kembali kepada yang ABADI.. Deruannya kekal membaluti diri..

    fakir:wow…inikah safura yang dulu…?puitis sungguh.ehehe

  5. putraim permalink
    Jun 18, 2009 4:28 am

    angin datang dan pergi, adakalanya bertiup kencang dan adakala hanya sepoi2 bahasa…. hiruplah angin yg datang itu sepuas2nya agar tidak menyesal di kemudiaan hari…..

    eh apae ni??? bantai je r. hahhaha

    fakir:tak ape, tiada yang salah dalam mengintepretasi puisi… (puisi ke?ntahle)

  6. angelizwan85 permalink
    Jun 21, 2009 8:02 am

    Angin adalah udara jugak…(tak pandai berpuitis nih). Tapi Abg mmg kreatif la.

    fakir:biasa2 saja…hurm…

  7. dida permalink
    September 8, 2009 10:35 am

    pergh..talented ah amir ni..bleh berpuisi 2..kagum….=)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: